stan-in-kenia.reismee.nl

Verslag 3e week blessed camp

Beste allemaal,

Afgelopen week heb ik met name meegeholpen met lesgeven in zowel Mombassa op Vilwakwe school, alsook bij de school van blessed camp. Op maandagochtend samen met Ben naar de Vilwakwe school gelopen vanuit Kate's guesthouse in de wijk Bombolulu Estate (in Mombasa Nord) waar ook de school gevestigd is. De dag startte hier met een soort militair appel (dat is nog eens discipline) door de kinderen. Daarna ben ik gaan assisteren in groep 8 van de primaire school, waarin de lessen algebra, science en social culture werden gegeven. Daarna nog in groep 1 de rekenensommetjes van de kinderen mogen controleren. De score was 100%, geen fouten. Na een dikke pluim aan de kinderen te hebben gegeven hebben we het project verlaten. 'S avonds nog lekker pizza gegeten met gastvrouw Kate en alle aanwezig Doingoood vrijwilligers in Mombasa stad.

Dinsdag weer met de matatu, terug naar Msambweni, een reis die in verband met een defect aan het busje ca 3,5 uur duurde. Grappig om te ervaren dat het busje met alle passagiers erin naar de plaatselijke reparateur wordt gereden en in ca 25 minuten weer wordt opgelapt, waarna de reis vrolijk wordt vervolgd. S middags samen met Rahab het plan t.a.v. de administratie en registratie alsook de wensen t.a.v. het marketingplan doorgesproken.

Op woensdag en donderdagochtend heb ik geassisteerd met lesgeven in het schooltje bij blessed camp. Hier enkele kinderen apart geholpen met de uitleg van de cijfers en de rekensommen. Leuk om te zien dat voor het leren tellen en rekenen hier gekleurde flessendopen gebruikt worden. 'S middags nog een heerlijke duik genomen in het zwembad bij Mbuyubeach lodge, waar ik op donderdag middag nog een intake gesprek had met een recruiter. De eigenaren van Mbuyubeach hadden mij hiervoor een van de huisjes beschikbaar gesteld zodat ik fris en monter het gesprek kon doen. Ook nu weer wilde ze er niets voor hebben. Het zijn gewoon super gastvriendelijke eigenaren.

Op vrijdag heb ik de hele dag aan het businessplan gewerkt, waarin ik op verzoek van de projectdirecteur per project een inventarisatie maak van de huidige situatie, het verdienmodel, de noodzakelijke veranderingen en een voorstel hiervoor, alsmede ook een wensenlijstje voor de komende jaren. Op deze manier kan er per project geprioriteerd worden.

Op zaterdag zijn we met Anja, Liesbeth en Ben, die vrijdagmiddag alle drie uit Mombassa van een ander project waren teruggekomen naar Wasini Island gegaan. Om 8:00 uur vertrokken. Na een uurtje rijden aangekomen bij de opstapplaats voor de boot. (Zie ook foto's ) met ca 20 toeristen samen een traditionele boot de Indische oceaan opgevaren, waar we onderweg konden genieten van de prachtige kustlijn van Tanzania, en kleine idyllische eilandjes die zo grbuikt kunnen worden voor een nieuw aflevering van expeditie Robinson. Onderweg hebben we ook nog dolfijnen gezien (zie video, apart onderdeel in menubalk).

Na ongeveer een uur varen ging de boot voor anker en konden we gaan snorkelen bij het koraalrif . Dit was werkelijk schitterend om te zien. Alle soorten koraal en prachtige tropische vissen in allerlei kleuren waar je dan tussendoor kunt zwemmen, laten je beseffen hoe mooi moeder natuur eigenlijk is. Na ca 1,5 uur, zijn we weer allemaal aan boord gegaan een zijn we doorgevaren naar Wasini Island, waar een heerlijke lunch op ons stond te wachten. Daarna weer aan boord voor de terugreis. Tijdens de terugreis werden we nog getrakteerd op een staaltje onvervalste zangkunst van de crew, waarna we om ca 16:00 uur weer voet aan wal konden zetten. Met een prachtige ervaring een een verbrande rug en benen rijker konden we de terugrit naar Msambweni aanvangen.

De komende week zal met name in het teken staan van het buisinessplan en het helpen op school. Op woensdag vertrekken we voor een 2-daagse safari naar Tsavo East National Park. Hierover meer in mijn volgende blog.

Groeten uit Kenia

Stan

Karin van der Coelen

Hoi Stan,

Na een gezellige avond met al de collega,s en het bestuur wil ik je bedanken voor je lieve woorden. Ik was erg onder de indruk van het feit dat je vanuit het verre Kenia toch nog aan me gedacht hebt. uiteraard hebben we je gemist maar door het berichtje was je toch een beetje aanwezig. Bedankt de kids voor het geweldig lied het was super werd er emotioneel van. Geef ze een knuffel van me.
Geniet nog van je laatste weken en tot 20 april,
Liefs Karin